Spring Awakening

Spring Awakening!

Het nieuwe theater – Pand P Eindhoven

09-03-2016

Prachtige voorstelling met ontzettend getalenteerde jongeren en volwassenen onder begeleiding van een top orkest.

Spring Awakening vertelt het verhaal van een groep jongeren die zichzelf en hun seksualiteit ontdekken in een wereld die ze hier niet in steunt. Zo leren en Melchior en Wendla elkaar kennen en worden verliefd, wat allemaal nog niet zo vanzelfsprekend was in deze tijd en Moritz worstelt met verwachtingen van de maatschappij, waar hij niet mee om kan gaan. Alle jongeren kampen met onzekerheid en gevoelens die ze niet kunnen uiten en ze zetten zich af tegen hun ouders, leraren en het geloof. De angst die het met zich meebrengt zorgt voor sommige jongeren voor dramatische keuzes. Hiermee komen de thema’s, seksualiteit, misbruik, homoseksualiteit, moord en zelfmoord ter sprake. Je wordt meegenomen in di meeslepende verhaal over de ontwikkelingen die deze jongeren moeten meemaken.

Het is een erg indrukwekkende voorstelling. Prachtige muziek en erg goed gespeeld door de jongeren en volwassenen. Er zijn 3 verschillende casts en ik heb woensdag 9 maart cast 1 mogen gezien. Wat een talenten! Zo veel emotie, expressie en stuk voor stuk prachtige stemmen.  Heel erg mooi gespeeld en heel knap hoe ze de thema’s in de voorstelling zo naar voren wisten te brengen. Het liveorkest speelde erg mooi en het hele stuk zat super goed in elkaar.  Een simpel decor maar het staat helemaal in dienst van de show en er werd erg mooi gebruik gemaakt van de ruimte die ze hadden met mooie choreografieën.

De voorstelling werd gespeeld in het pas geopende theater, Pand P in Eindhoven. Een erg intieme theaterzaal dat perfect past bij deze voorstelling.

Ik ben erg onder de indruk van deze show. Als je het nog niet gezien hebt, gaat dat zien! Bestel nu je kaarten op: http://hetnieuwetheater.nl/portfolio-item/spring-awakening/

spring awakening