Pippin

Pippin

10-4-2016 koninklijk theater Carré

‘We’ve got magic to do, just for you!’

Nou dat hadden ze zeker! Wat een fantastische show! Ik heb er echt enorm van genoten! Een spektakel! Er gebeurde zoveel op het toneel dat ik soms gewoon niet meer wist waar ik moest kijken. Dit zorgde ervoor dat ik de hele show zo ongeveer met een open mond heb gezeten! 😉 Echt een top show!

Het is een erg toegankelijk verhaal waar iedereen zich denk ik wel een beetje in kan vinden! Het gaat over Pippin, een jongen die de zin van zijn leven probeert te vinden. Hij wil geen ‘normaal’ leven maar een leven vol spanning en sensatie! Daar kan ik me wel mee identificeren. 😉

Erg mooie muziek geschreven door Stephen Schwarz! Mijn favoriete nummers zijn magic to do, morning glow, corner of the sky, love song … Ja eigenlijk alle nummers wel 😉

De circuskunsten die ze uitvoeren, zijn echt super, super gaaf! Ik viel van de ene verbazing in de andere! Van salto’s, handstanden en jongleren tot trapeze, tissue acts en hoepels etc! Eigenlijk alles wel wat je in een circus kunt doen. 😉 De hele cast is echt zo goed, niet normaal! Zoveel mooie dans, gave trucs en dan ook nog fantastisch goed zingen! Op een gegeven moment stond pippin bovenop iemand anders, klom hij vanaf hier in een paal en balanceerde daarna nog even over het balkon heen en weer en dat allemaal terwijl hij tegelijkertijd ook nog eens rete goed zong! Chapeau!

Ik heb het nu al verschillende keren gezegd, maar het is echt een topcast! Zoveel talent! Pippin, Brian Flores, was heel grappig! Hij kwam namelijk een beetje klunzig over haha. Hij kan natuurlijk ook heel mooi zingen en was erg overtuigend in alles wat hij deed! The leading lady, Gabrielle McClinton, was ook echt ontzettend goed. Ze danste zo soepel en energiek en entertainde het publiek! Dit vond ik  trouwens ook heel speciaal aan de show, je werd verschillende keren betrokken als publiek! Vooral bij het nummer ‘No time at all’ door grootmoeder, Adrienne Barbeau! Je mocht hier als de publiek de refreintjes mee zingen! Oh, Adrienne was geweldig! Ze was zo grappig en ik weet niet precies hoe oud ze was maar ze hing op een gegeven moment op zijn kop op 3 meter hoogte in een halve spagaat! Respect! 🙂 Sabrina Harper als Fastrada was ook ontzettend goed en Bradley Benjamin als catherine en John Rubenstein als koning mag ik ook niet te vergeten! Ze waren allemaal zo goed en grappig en hadden een hele goede timing! Ik heb heel vaak echt oprecht moeten lachen en ik hoorde ook veel mensen om mij heen telkens in de lach schieten. Verder wil ik nog even diep respect tonen voor alle Players (ensemble), want WAUW. Wat zij allemaal hebben gedaan daar op het podium is gewoon niet normaal!

Het einde van de show vond ik ook heel speciaal! Ze braken het hele circus af ( het decor van de show ), waardoor je eigenlijk het hele toneel zag en alle decorstukken in de lucht zag hangen! Het paste heel goed bij het verhaal en als publiek had je het gevoel dat je een speciale ‘backstage look’ kreeg van de show! Heel cool!

Kortom, fantastische show!

Een sterk staaltje Broadway aan de amstel!

Helaas kan ik niet zeggen: gaat dat zien! Dit was namelijk de allerlaatste dag dat de show in Carré stond, maar als je ooit nog de kans krijgt: gaat dat zien! 😉