Klaas Vaak

Klaas vaak

Bezocht: 15-12-2013 Efteling theater

De musical Klaas vaak is echt een gezellige familievoorstelling. Leuke nummers, hele mooie kostuums en een verrassend mooi sprookjesachtig decor. Midden in de voorstelling vindt er een zandstorm plaats, dit is werkelijk heel mooi gedaan met confetti en wind. Ook aan het eind van musical komt er nog iets erg verrassends in het decor, de grote uil met Klaas Vaak op de rug. Deze vond ik erg mooi!

Wat ik ook erg leuk vind, zijn de slaapbanken voor het podium, de VIP droomplaatsen. Ik heb dit nog niet eerder bij een musical gezien en het brengt echt iets nieuws. De cast past leuk bij elkaar en is erg enthousiast waardoor je zelf helemaal vrolijk wordt ook spelen ze met de kinderen in het publiek. De kat, gespeeld door Karel Simons vind ik persoonlijk heel erg grappig en Vajèn van den Bosch in de kindercast springt er ook tussen uit. Wat heeft zij toch een super mooie stem, die mag van mij wel wat meer zingen in de musical! Verder vind ik het ook erg leuk bedacht dat er elke show nieuwe zandkabouters mee spelen. Deze kinderen zien er heel schattig uit in de kabouterpakjes en ze zijn ook erg enthousiast en dat is super leuk om naar te kijken. De musical duurt niet lang, namelijk 70 minuten zonder pauze maar het is een erg leuk middagje weg, vooral voor families met jongere kinderen! Hoewel ik het ook een hele leuke musical vind! 🙂

Vanaf 11 oktober 2014 gaat de sprookjesmusical Klaas Vaak op tournee! De musical zal in zo’n 50 verschillende theaters bij u in de buurt te zien zijn. http://www.efteling.com/NL/Theater/Theater-Sprookjesmusical-Klaas-Vaak-op-tournee.html

20130922092200000000 Image