Dreamgirls

Dreamgirls 21-01-2015 Parktheater Eindhoven

Swingende voorstelling! Erg goede zang en een energieke band! Aanstekelijke danspasjes, veel glitterende jurken en een flinke dosis belten als zangtechniek! Zo zou je deze musical wel kunnen samenvatten. Een mooi avondje uit!

De musical dreamgirls verteld het verhaal over de meidengroep de Dreamettes bestaande uit Effie, Deena en Lorrell. Ze willen groot worden in de muziekwereld en doen mee aan een talentenjacht. Deze winnen ze helaas niet maar ze worden wel uitgekozen om het achtergrondkoortje te worden bij de beroemde James (Jimmy) Thunder Early. Na enige tijd te hebben getourd met Jimmy kunnen ze op zichzelf beginnen. Er komt onenigheid als de manager Curtis besluit dat Effie haar rol als leadzangeres moet afstaan aan de meer commerciële Deena. Effie wordt onhandelbaar en uiteindelijk besluit Curtis, Effie uit de groep te zetten en regelt een nieuwe zangeres voor de Dreamettes. Komt het drietal ooit nog  bij elkaar en krijgen ze het uitgepraat?

De zang was erg goed en overtuigend! Daar ben ik het meeste enthousiast over. 🙂 Er werd heel veel gezongen, ook dialogen, en dit klonk allemaal super! Stuk voor stuk erg goede zangers.  Ook de dans was erg swingend en aanstekelijk, je zou bijna opstaan en meedoen op sommige momenten. Het decor is simpel maar past goed bij het verhaal en het glitterdoek wat naar beneden komt zakken, geeft de nodig glitter en glamour.

Ik heb Bergit Lewis niet gezien in de rol van Effie White maar ik had haar alternate Gitty Pregers. Ze deed het erg goed, ik vond haar leuk acteren en ze heeft een dijk van een stem. Verder had ik Pearl Jozefzoon in de rol van  Deena Jones en Belinda van der Stoep als Lorrell Robinson. Een goed trio! Ik vond de rol van Jimmy gespeeld door Clayton Peroti fantastisch! Echt de komische noot in de show, hij speelde erg grappig en expressief en het enthousiasme straalde ervan af. Een bom energie! Ook Edwin Jonkers als de manager Curtis was erg overtuigend.

De hoogtepunt van de show vind ik toch wel ‘One night only’, ‘I am telling you, I am not going’ en de fantastische scènes met Jimmy!

Een swingende musical!

Dreamgirls dreamgirls2 dreamgirls3