Optreden op Cult&Tumult met TOP veldhoven

Cult & Tumult optreden 27 september TOP Veldhoven

Ook dit jaar stond ik met de musicalgroep TOPveldhoven weer op het cultureel festival in Veldhoven, genaamd Cult&Tumult. Het was echt een ontzettend gave ervaring!

Vorig jaar hebben we ook opgetreden tijdens dit festival, maar destijds alleen in onze kleine repetitiezaal in de muziekschool. Dit jaar mochten we op het grote hoofdpodium! Ja, je leest het goed, HET HOOFDPODIUM! 🙂 Woehoeh. Diezelfde dag traden hier ook O’g3ne, B-Brave, Ali B en Rowwen Heze op.  Het was echt ontzettend spannend, maar een hele speciale en super gave ervaring.

Ik weet inmiddels wel dat ik optreden op een groot buitenpodium (waarbij je het publiek ziet! Aaaah help) veel spannender vind dan in een theater waar het donker is en je het publiek dus NIET ziet. Voor de voorstellingen in theater de Schalm op 11 en 12 juli had ik bijna geen zenuwen, maar hiervoor duidelijk wel, pfoe pfoe! Toch ben ik er goed doorheen gekomen en wat was het gaaf! Het gaf een echt enorme kick.

We mochten 45 min (!) optreden en we waren als eerst dus we mochten ook nog eens het programma op het hoofdpodium openen die dag.  We hebben alle ensemble nummers uit onze vorige productie, Glee the musical, gezongen en ook nog wat solonummers, waar mijn Duet, Lef, samen met Ingrid er een van was! 🙂 Ook hadden we al twee nieuwe nummers ingestudeerd uit onze nieuwe productie van dit jaar, the Hunger Games the musical!

We traden van 14:00 tot 14:45 op en de hele ochtend hebben we nog gerepeteerd en een doorloop gedaan in de muziekschool. Na deze doorloop zijn we in de kap en grime gegaan en daarna zijn we met z’n alle naar het podium gelopen. We kregen allemaal een backstage bandje, dat vonden we zeer cool ;), en toen kon het feest beginnen. We kregen onze eigen headsets en daarna begon de soundcheck. We moesten allemaal even een kort stukje zingen zodat de microfoontjes afgestemd konden worden. De geluidsmannen waren erg onder de indruk van ons. 😉 Hihi dat voelde erg goed. Jouw stem was gewoon te horen op dat hele plein. Na de soundcheck was het tijd om de kostuums aan te doen en alle overige kostuums op volgorde te hangen. Het waren erg veel en snelle kledingwissels, omdat er nu niet zoals bij de musical een scène tussen zat. Dit was nog wel even een dingetje hoor, mijn microfoontje is geregeld afgevallen tijdens het omkleden, of hij zat weer vast aan mijn jurkje waardoor ik mezelf een onmogelijke positie had gewurmd en niet meer kon bewegen, haha! Gelukkig hadden we genoeg hulp. 😉 Tijdens het omkleden begon het plein steeds meer vol te lopen en hier kreeg ik er echt de kriebels van. Om 14:00 kon het beginnen en klonken de eerste tonen van onze geweldige live band. We begonnen de middag met Don’t stop believing! Het optreden ging zoals gewoonlijk in een snelvaart maar ik heb enorm genoten, ook al was ik best een beetje zenuwachtig.

Heel veel familie en vrienden waren komen kijken en dit vond ik natuurlijk super lief. Omdat het buiten was, zag ik dus ook iedereen duidelijk staan. Dit vond ik een beetje gekkig, haha, ik keek opeens mijn vriendinnen recht aan tijdens mijn solo, waardoor ik een klein beetje van de wap raakte, maar dit maakte het ook wel weer heel speciaal. ❤

Het was echt een geweldige ervaring die ik niet snel zal vergeten!

Nu weer op naar het volgende TOP optreden!

xxx Ilsa

Meer informatie over Cult & Tumult: http://www.cultentumult.nl/

IMG_8655 IMG_8673 Top_Kult_Tumult_2015-110 Top_Kult-Tumult_2015-5

