Veldhovense Revue!

Veldhovense revue 15-12-2014

Maandag 6e show

Van, voor en door Veldhoven! Een echte professionele musical die eens in de twee jaar wordt opgevoerd in het theater van Veldhoven, theater de Schalm. Een musical gespeeld door amateurs uit het vak allemaal afkomstig uit Veldhoven. Dit is de negende productie van de Veldhovense revue. De voorstelling van 2014 heet Oud en Nieuw en er zijn in totaal 10 voorstellingen van gespeeld. Ik vond het een leuke en professionele musical! Heel mooi en groot decor, goede zang, mooie dans, en een leuk verhaal met humor. De speciaal nieuwe gecomponeerde nummers voor de show waren erg leuk en bleven hangen. Het stuk heeft 10 keer volle zalen getrokken.

Het verhaal gaat over een ziekenhuis die moet bezuinigen. De zorg komt er hierdoor wat onder te leiden en dit leidt tot hilarische situaties. Zo zijn er geen een of twee persoonskamers meer in het ziekenhuis, maar iedereen ligt ‘op zaal.’ Er zijn grappige verpleegsters, aparte patiënten met elk hun eigen karakter die nog wel eens kunnen botsen en een oude lieve dokter die met pensioen gaat. Hij wordt opgevolgd door een nieuwe, net afgestudeerde dokter die niet veel met haar patiënten heeft. Een veelzijdig verhaal waar veel in gebeurt!

Ik kende een aantal spelers die mee deden dus het was voor mij nog extra leuk om te gaan kijken! Ik ben met een vriendin geweest en we vonden het allebei erg leuk. Ik vind het super dat er eens in de twee jaar door Veldhoven zo’n goede en grote show wordt neer gezet!

http://www.veldhovenserevue.nl/

veldhovense revue

