The wizz, TOPveldhoven

Eigen musical

Al vanaf het begin van dit schooljaar ben ik bezig met een musicalopleiding in mijn eigen woonplaats. TOPveldhoven. Dit is een nieuwe musicalopleiding die pas dit jaar is opgericht dus ik doe meteen het eerste jaar mee. Het hele jaar ben je bezig met het instuderen van een musical en aan het einde van het jaar speel je deze in theater de Schalm. Dit jaar, 2013/2014 is dat de musical, The Wizz! We zijn met 17 enthousiaste meiden tussen de leeftijd van 13 en ongeveer 21 jaar en de repetities zijn in volle gang. We repeteren elke donderdag en het is altijd super gezellig. De shows op 5 en 6 juli in theater de Schalm komen steeds dichterbij en ik heb er heel erg veel zin in. Hoewel het natuurlijk ook wel spannend is. Het hele jaar werk je namelijk als een groep naar de shows toe en je wilt natuurlijk wel dat het super gaat!

Ik speel de rol van Laffe Leeuw in de 2e akte! Ik was suuuper blij toen ik aan het begin van de repetitieperiode hoorde dat ik deze rol mocht spelen! Ik speel deze rol alleen in de 2e akte. In de 1e akte speel ik mee in het ensemble. De 4 hoofdrollen, Dorothy, Blikkenman, vogelverschrikker en laffe leeuw zijn opgesplitst in 2 rollen, dus 1e en 2e akte omdat er zo meer rollen zijn. Zo hebben meer meiden een kans om een grote rol te spelen in plaats van alleen ensemble.

De repetitieperiode is al bijna aan het einde want de 2 shows komen steeds dichterbij! Ik ga een paar dingen vertellen over wat voor leuke en spannende dingen ik het laatste jaar allemaal heb gedaan binnen de musicalopleiding!

Aan het begin van het jaar waren er audities. Deze vond ik best wel spannend! Je deed niet auditie voor een bepaalde rol maar ze waren bedoeld om je kwaliteiten te laten zien en of je mee mocht doen aan de musicalopleiding. ’s Ochtends had iedereen een individuele auditie met spel en zang en ’s middags was er een gezamenlijke dansauditie. De volgende dag kreeg je te horen of je mee mocht doen. 🙂

Hierna begonnen we nog niet meteen met repeteren voor de voorstelling maar we kregen eerst workshops van onze docenten, dans en spel&zang. Deze workshops waren er om elkaar wat beter te leren kennen en zo konden de docenten zien wat je al allemaal in huis had. De workshops sloten af met de scriptlezing. We gingen gezamenlijk het script doorlezen en je was telkens een andere rol. Ongeveer een week later kregen we de rolverdeling! Hierna konden de repetities echt beginnen!!

Elke donderdagavond repeteren we 2 uur. De ene week hadden we spel&zang en de andere week dans. Later kwam dit natuurlijk allemaal bij elkaar. Dat is juist zo mooi aan het musicalvak! J Zingen, dansen en acteren. Wat er later ook bij kwam was de band. We worden begeleidt door een live band en dat is extra leuk! Het is trouwens best wel wennen als je opeens van de muziek op een cd naar een echte band gaat. Maar het is zeker 10x zo speciaal.

In januari gaven we al een voorproefje van onze musical. We mochten toen al in onze echt kleding optreden in de Schalm. We waren de opening van een vrijwilligersavond en na afloop hebben we geflyerd. De kleding is prachtig en allemaal zelf gemaakt door de organisatie van de opleiding! Hiervoor hebben we ook een fotoshoot gehad. Dit was heel erg gezellig, maar ik kwam er ook wel achter dat een fotoshoot vooral heel veeel en laaaang wachten is. 😉 We zijn met de hele groep op de foto geweest en er zijn ook individuele foto’s gemaakt. De mooiste groepsfoto staat op onze flyer en de rest hebben we allemaal zelf gekregen of staat op de site van TOPveldhoven. 🙂

Laatst hebben we in het citycentrum Veldhoven ook nog een modeshow gelopen met een paar meiden van de groep. In onze prachtige groene smaragdstad kleding hebben we zingend en dansend over de catwalk gelopen en daarna hebben we geflyerd, zodat (hopelijk) de zalen in juli helemaal vol zitten.

Ik heb heel veel nieuwe ervaringen opgedaan door de opleiding!

Het was al een super jaar en ik heb heel veel leuke dingen gedaan, maar het belangrijkste moet natuurlijk nog komen. De shows op 5 en 6 juli in theater de Schalm! Wij als groep hebben er heeeel veel zin in!

Roar, groetjes van de laffe Leeuw. ❤

Ps: Ik zal zeker nog een verslag schrijven over de shows op 5 en 6 juli! 🙂

http://www.topveldhoven.nl

Nieuwsgierig geworden? Kom kijken! Kaartjes bestellen kan via, http://www.deschalm.com/theater/bestel/30121/the-wiz

Top_cast-76All-2All-4

 

